kinoashkharh.am-ը գրում է, որ երկար տարիներ հայ կինոգետների և կինոգործիչների միջև շարունակվում է վեճը , թե երբ և ինչպես է կինոն եկել Հայաստան: Համարվում է որ առաջին կինոկադրերը նկարահանվել են Հայաստանի տարածքում 1920 թ. «Կարմիր բանակի մուտքը Հայաստան» ֆիլմի համար:
Կինոռեժիսոր, վավերագրող Սամվել Մաթոսյանն, աշխատելով «Բրյուսով» ֆիլմի վրա, որը նվիրված է արծաթե դարի 140- ամյա պոետին, թարգմանչին, որը ռուս ընթերցողի համար բացահայտել է հայկական պոեզիան, տարված էր Մոսկվայում 1900-1924 թթ. Վալերի Բրյուսովի կինոխրոնիկալ կադրերի որոնմամբ:
Նայելով արխիվում իր կողմից ընտրված 1911 թ. նյութը, Սամվել Մաթևոսյանը տեսել է, թե ինչպես մոնտաժի սեղանի սև ու սպիտակ էկրանին հայտնվել է «Պատե» ընկերության ծանոթ խորհրդանիշը, իսկ հետո վերնագիրը` «Էջմիածին. Ամենայն հայոց կաթողիկոս Մաթևոս Պ-ի թաղման արարողությունը»:
«Դեռ ուսանողական տարիներին տեղյակ էի XX դարի սկզբին օպերատոր Դիգմելևի նկարահանումների մասին ֆրանսիական «Պատե» ընկերության համար: Ինձ հաջողվեց մերձմոսկովյան Կրասնագորսկ քաղաքի արխիվում գտնել պատմական կադրեր, որոնց մասին շուրջ 90 տարի վիճում էին: Դրանք փաստորեն առաջին պատմական կինոնկարահանումներն են Հայաստանի տարածքում: Կադրեր, որոնք համարվում էին կորած, գտնվեցին իմ կողմից 2013 թ.: Կարծում եմ` դրանք վերականգնում են ժամանակի կտրված կապը, ինչպես նաև մոտեցնում են հայկական կինոն կինեմատոգրաֆի ծագման տարեթվին»,-նշել է Սամվել Մաթոսյանը:
Նյութը` սկզբնաղբյուր կայքում
Երկար տարիներ հայ կինոգետների և կինոգործիչների միջև շարունակվում է վեճը , թե երբ և ինչպես է կինոն եկել Հայաստան :
Համարվում է որ առաջին կինոկադրերը նկարահանվել են Հայաստանի տարածքում 1920 թ. «Կարմիր բանակի մուտքը Հայաստան» ֆիլմի համար:
Աշխատելով «Բրյուսով» ֆիլմի վրա, որը նվիրված է արծաթե դարի 140- ամյա պոետին, թարգմանչին, որը ռուս ընթերցողի համար բացահայտել է հայկական պոեզիան, ես տարված էի Մոսկվայում 1900-1924 թթ. Վալերի Բրյուսովի կինոխրոնիկալ կադրերի որոնմամբ:
Նայելով արխիվում իմ կողմից ընտրված 1911 թ. նյութը, տեսա թե ինչպես մոնտաժի սեղանի սև ու սպիտակ էկրանին հայտնվեց «Պատե» ընկերության ծանոթ խորհրդանիշը, իսկ հետո վերնագիրը` «Էջմիածին. Ամենայն հայոց կաթողիկոսՄաթևոս Պ-ի թաղման արարողությունը»: Դեռ ուսանողական տարիներին տեղյակ էի XX դարի սկզբին օպերատոր Դիգմելևի նկարահանումների մասին ֆրանսիական «Պատե» ընկերության համար: Ինձ հաջողվեց մերձմոսկովյան Կրասնագորսկ քաղաքի արխիվում գտնել պատմական կադրեր, որոնց մասին շուրջ 90 տարի վիճում էին:
Դրանք փաստորեն առաջին պատմական կինոնկարահանումներն են Հայաստանի տարածքում: Կադրեր, որոնք համարվում էին կորած, գտնվեցին իմ կողմից 2013 թ.: Կարծում եմ` դրանք վերականգնում են ժամանակի կտրված կապը, ինչպես նաև մոտեցնում են հայկական կինոն կինեմատոգրաֆի ծագման տարեթվին:
Այս եզակի կադրերն ընդգրկված են իմ նոր «Արարում» վավերագրական ֆիլմում: Իսկ առաջին անգամ ցուցադրվեցին 2014 թ. «Հայակ» ազգային կինոմրցանակաբաշխությունում:
- See more at: http://kinoashkharh.am/2014/05/6990#sthash.gmzLJnHY.dpuf