▲ Դեպի վեր

lang.iso lang.iso lang.iso

Չեմ դադարել զարմանալ մեր ժողովրդի քաղաքական անհեռատեսության ու դիվանագիտությունից զուրկ լինելու մեջ

Չեմ դադարել զարմանալ մեր ժողովրդի քաղաքական անհեռատեսության ու դիվանագիտությունից զուրկ լինելու մեջ, ու չեմ դադարի նաև հիմա: Թեև մտահոգվելու աիռթ ունենք իրապես, թե ինչպես է պատահել, որ պատմության մեջ քաղաքական հեռատեսության ու դիվանագիտական հոտառության ուսանելի օրինակներ ցույց տված ժողովուրդը, որը այս իմաստով կարող է մրցել հրեաների հետ, ինչու է այքան հետընթաց ապրել:
Բոլորս էլ տեսանք, որ օրեր առաջ Պոլսո հայոց պատրիարքական ընդհանուր փոխանորդ Արամ արքեպիսկոպոս Աթեշյանը հյուրընկալվել էր Թուրքիայի վարչապետ Ռեջեբ Թայիբ Էրդողանի մոտ իրեն ուղեկցող ազգայինների պատվիրակության հետ: Հանդիպմանը ներկա են եղել նաև թուրք բարձրաստիճան պաշտոնյաներ: Հանդիպման ընթացքին պատրիարքական փոխանորդը շնորհակալություն է հայտնել Էրդողանին նրա ապրիլ 24-յան ելույթի համար, ապա վարչապետն ու արքեպիսկոպոսը փոխանակվել են նվերներով: Ինչևէ այս չէ խնդիրը, այլ այն, թե ինչ արձագանք ստացավ այն մեր հայաստանյան հատկապես էլեկտրոնային մամուլի մեջ ու սոցցանցերում: Եվ զարմանալին այն, էր թե ինչպես այն գնահատեցին մասնագետներ, թուրքագետներ: Այդ ամբողջի համադրությունից կարելի էր ստանալ մի տպավորություն` ոչ միայն հասարակ քաղաքացին, այլև մասնագետը տեղյակ չէ պատմությանը ու ամեն ինչին մոտենում է պահի ազդեցությամբ ու զգացականությամբ:
Մինչդեռ գոյություն ունեն պարզ իրողություններ, որոնք անկարելի է շրջանցել կամ աչքաթող անել, ինչքան էլ ուզենանք տվյալ պահին լրագրողի ներկայությամբ և հետո արդեն կայքում նյութի տեղադրումից հետո և հաջորդող օրվա ընթացքում, այդքան կարելի է գնահատել լուրի արդիականությունը մեկ օր միայն, վայելել մեր "փառքի ակնթարթը":
Բանն այն է, որ նման արձագանքը Արամ արք Աթեշյանի կողմից, ոչ միայն սպասելի էր, այլ նույնիսկ օրինաչափ. ավելին կարելի է ասել պետական արարողակարգային հրամայական, որովհետև Պոլսո Հայոց Պատրիարքը կամ Պատրիարքական փոխանորդը կրոնական առաջնորդ լինելուց զատ նաև Թուրքիայի պետության առաջ տեղի Հայ համայնքի ղեկավարներն են, առաջին պատասխանատու անձը ողջ համայնքի համար: Իսկ սա նշանակում է, որ նրանք պետք է լինեն ճկուն դիվանագետներ` օրվա իշխանությունների բարեհաճությունը համայնքի հանդեպ ունենալու համար: Ի դեպ այս դրությունը ունի իր ամենախորը արմատները ու կապված է Թուրքական պետության հիմքերի հետ: Ի դեպ պատմության մեջ կա մի բավական ուշագրավ օրինակ: Եթե չեմ սխալվում, Կ Պոլսո Հայոց օրվա պատրիարք անվանի հայագետ ու գիտնական Մաղաքիա արքեպիսկոպոս Օրմանյանը, ով հեղինակն է ցայսօր չգերազանցված Հայ Եկեղեցու պատմության եռահատոր ծավալուն ու կոթողային աշխատության, կոչվել է "Գազանազուսպ", քանի որ կարողացել է Հայ ժողովրդի համար բավական մի դրամատիկ շրջանում իր ճկուն դիվանագիտության ու քաղաքական հեռատեսության շնորհիվ սուլթան Աբդուլ Համիդի յաթաղանը հնարավորինս հեռու պահել Օսմյանյան կայսրության հայազգի բնակչության վրայից, ինչքանով որ կարողացել է: Ի դեպ այս օրինակը եզակի չէ: իրենց քաղաքկան ու գիվանագիտական ճկուն կեցվածքով հայտնի են եղել նաև Ներսես արք Վարժապետյան Մատթեոս արք Իզմիրլյան, հետագայում եղել է Ամնեյան Հայոց Կաթողիկոս և այլ պատրիարքներ:

Հարություն Հարությունյան

Asekose.am-ի նյութերի հետ կապված Ձեր տեսակետը, պարզաբանումը կամ հերքումը կարող եք ուղարկել info@asekose.am-ին․ այն անմիջապես կզետեղվի կայքում
Հասարակություն ավելին